luciamiddag och dagen efter

efter en liten smygstart hemma hos mig med fia och alinda gav vi oss iväg till stan för luciamiddagen.
tre långbord med skrikande, fulla treor, god mat och luciatåg övergick sen till en vanlig festkväll på stadt och bockarna.
mkt trevligt.
trevligast hade jag på flicktoaletten, som vanligt.
kvällen kunde ju slutat bättre, men jag är nöjd ändå.

dagen efter var en dagen efter och jag var hemma från skolan med johan, som var sjuk.
vi hade vår åtta månaders-dag och det blev en mysig sådan fast vi var sjuka och glömde bort det!
vi provade flytoveraller på ÖB, hyrde film, åt stora mängder choklad, pluggade matte, spelade spel med johans mor och sov.

idag släpade jag mig upp ur sängen och gick till skolan, vilket var tur, för här bjöds det på lussefika och ett pampigt luciatåg.
ikväll ska jag sjunga med enångers lucior och det känns som att jag har noll koll.
spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0