drömmar, hitler, hamlet, linser och träning

vill förvarna om ett långt inlägg. förlåt. (läs inte då för fan;)

inatt drömde jag lite allt möjligt. bland annat att jag piercade mig igen, i ögonbrynet den här gången.
även att jag var med i ett krig. igen.
det läskiga är att när jag kommer till vår historialektion första timmen visar det sig att vi ska kolla på en film om andra världskriget. såklart blev jag jätteledsen. hur kan folk vara så grymma?! och då menar jag inte soldater utan de äckliga makthavarna. och fanns det såna då så finns det säkerligen nu med. 6 miljoner dog i fångläger och 60 miljoner i andra världskriget! de flesta var civila. hur är det möjligt att ngn kan ta makten så totalt över så många länder?
det får aldrig någonsin upprepas. jag känner mig ungefär SÅHÄR maktlös.

skoldagen har annas varit riktigt bra. vaknade av mig själv tidigt så jag kunde äta frukost lääänge:)
vi slutade halv tre fast vi skulle slutat fyra.
MEN som de nördar vi är stannade fredrik, jag och markus kvar till fyra iaf för lite seriösa studier.
vi låste in oss i ett mörkt klassrum och markus agerade ut i stort sett hela hamlet. innan "lektionens" slut låg jag på golvet under ett bord och kippade efter luft. snacka om att skolan blir vad man gör den till!
även att markus lärde oss ett par intressanta lekar. inga fler detaljer om det.
även att jag fick mvg i senaste omvårdnadskursen och att min redovisning gick bra idag. mums.

sen begav jag mig till pulsfabriken för lite stenhård träning.
efter att ha fått en del pojkar att känna sig värdelöst svaga flydde jag mot omklädningsrummet.
BARA för att i min stress upptäcka att jag glömt handduk! detta resulterade i att jag fick föna mig torr med en hårtork.
är rätt glad att jag var själv i omklädningsrummet.

såklart missade jag stadsbussen efter mitt fönande, så jag hade inte annat val än att gå till stan.
eftersom jag inte ville gå efter stora vägen utan reflex så hängde jag helt enkelt på en kille som såg ut att gå i rätt riktining, fast in i skogen.
jag bad för att han skulle gå fort så jag inte missade bussen, för att han inte skulle vara en våldsman av ngn slag och för att han skulle gå ner till stan.
hade inte mkt annat val än att chansa eftersom jag INTE ville missa bussen och få vänta två timmar till kvart över åtta på nästa, plus att jag såg det som en kul grej. typ.
rätt dåliga utsikter såhär i efterhand, men efter en lång vandring genom skog och villakvarter kom jag till bowlinghallen och hann precis med bussen! YAHO

väl hemma åt jag en väldigt god och väldigt stor semla och hade film och bildvisning med mor och far.
och nu sitter jag här och funderar på att ta bort mitt dunderäckligt fula nagellack. det är svart och alldeles för avskavt.
just ja. haha. det här är kul, vänner.
igår fick jag hem linser i brevlådan. adresserade till karin collin, ja.
??
sen kom jag på att justja!
jag gjorde ju en hoppsan-beställning för ett tag sen!
har för mig att de är typ blå. slängde in dem på mitt rum och ska känna efter om jag kanske ska testa dem eller så.

häj.




Kommentarer
Postat av: Lisa Andersson

Hahaha åt linserna xD Pöss

2008-02-05 @ 21:05:50
URL: http://littlemoments.blogg.se
Postat av: karin

hahaa jag är sämst.
är det lika svårt att sätta i dem som det verkade för hans på badet så använder jag dem nog inte mer än en gång:P
fast det kan ju va kul å testa:D
de ligger dock fortfarande kvar på mitt rum och blänger på mig.

2008-02-06 @ 10:44:27
URL: http://karincollin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0