praktiken, film, brännskador osv.

igår jobbade jag sista dagen. lite tråkigt faktiskt..
precis när man börjar trivas och känner sig hemma där.
praktiken har iaf gått väldigt bra, jag har fått bra betyg och de kan tänka sig mig som arbetskraft där. yay(Y)
är glad att jag hamnade på hjärtintensiven, bra folk som jobbar där och intressant avdelning. har lärt mig sjukt mkt på de här 6 veckorna.

mina kära päron är i dalarna, pappa ringer var tredje timme och berättar om hur han är på gymet, eller sitter på relaxen och dricker öl. mamma ringer och säger att pappa är på relaxen och att hon arbetar. ;)
hanna som är hemma (runtomkring iaf) ringer och säger att det finns mat i kylen och att jag får ringa näääär som helst. tänk vad man kan älska sin familj HÅRT. (även de som bor i uppsala;)

igår hade jag och bratt filmmyskväll. jag höll såklart på traditionerna och lät honom se andra filmen med mig snarkandes bredvid.
imorse innan han for talade han om för mig att jag tappat mitt läkörhänge, vilket gjorde att jag flög upp ur sängen (kl 07.00!) och piercade om mig. blodet flödade och jag fick faktiskt sätta mig ner ett par gånger för jag var rädd att jag skulle svimma av smärtan. stackars mig, jag vet.
det går bra att skada andra och det går bra att bli skadad av andra, men att skada sig själv är inte kul. typ som att kroppen vill svimma av för att skydda sig själv. HM.
sen gick jag och la mig igen iaf.

när jag vaknade väntade ett röstmeddelande på min mobil från ingen mindre än vidar nilsson.
"godmorgon, det är dags att vakna nu! vi väntar på dig i delsbo, hejdå!" den UNDERBARASTE dialekten!
kan man annat än älska karln?!
skulle träna och sola i hudik innan jag begav mig till delsbo (filmkväll med fredrik och markus hos familjen nilsson)
hann inte in i duschen innan jag blev informerad om att fredrik och vidar var på akuten.
duschen fick vänta, så svettig och orolig stegade jag in på akuten i tron om att det var fredriks farfar som var dålig.
föreställ dig chocken när jag möts av fredrik med brännblåsor över hela ansiktet!
förlåt, men det såg förgräsligt ut! tyckte riktigt synd om min käre vän.
en olycka i köket hade orsakat brännskadan.

när han fick komma därifrån åkte vi till delsbo och åt god mat, sjöng/spelade, pratade skit samt såg två väldigt bra filmer. ännu en lyckad kväll.
och nu sitter jag här, kl är 01.56 och jag ska väl snart gå och lägga mig.
är ledig tills på måndag, känns som jag har jullov än.
dock väntar en hel drös skolarbete>.<

gud vad mkt jag skrivit. igen.
börjar bli en dålig vana, men det är så skönt att skriva när man väl börjat.
KRAAM på alla underbara människor.
(ja, jag är på ovanligt bra humör!)


Kommentarer
Postat av: Krille

hahaha hur kan du vara en timma före mig...du bor ju bara i enånger och jag tvivlar starkt på att ni har egen tidszon där MOHAHAHAHAHAHAH

2008-01-17 @ 01:08:31
Postat av: karin

underskatta inte enånger! haha
funderade länge över vad du menade med messet.

skulle vara TACKSAM om du meddelade hur du planerar inför maran!
over and fucking out!

2008-01-17 @ 17:46:31
URL: http://karincollin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0