varning för långt inlägg

söndag-vasalopp
obetänksamma jag gick och la mig kl 01.00 när jag skulle kliva upp 03.00 vilket ledde till att jag sov över i söndags.
och resten av kvinnfolket i huset.
vi hade tänkt åka kl 4 men kom iväg till 5 vilket ledde till att vi fick köa i ett ANTAL timmar på vägen till vasaloppet.
gud vad vi skrattade och har skrattat åt den resan efteråt.

alla hade panik över att vi inte skulle hinna fram i tid, vi lyssnade på kebab-pizza, elin spydde ibland och mamma var kissnödig 1000 gånger om, tillslut hoppade hon ur bilen i en extra seg bilkö och bjöd på en kisspaus.
vi hann iaf fram i tid för att se våra vasalöpare vid ett antal tillfällen efter den nio mil långa sträckan.

vi kastade oss ur bilen, sprang till spåret, kollade den ena åkaren och väntade på nästa, sen kastade vi oss i bilen igen och gasade till nästa stopp, kastade oss ur bilen och inväntade åkarna igen. så höll vi på och kul var det!
de skötta sig riktigt bra, man blir ju nästan stolt=)!
jag har blivit utmanad att åka nästa år och är ruskigt sugen. men då blire tjejvasan för min del!

sen drog vi en kebab och begav oss hemmåt igen. den resan vart betydligt mkt lugnare efter den utmattande dagen!

måndag
idag tog elin och jag en tur i det otroooligt vackra vädret på våra studsbollar till hästar. tror att de av ngn anledning har lite överskottsenergi. måste rida oftare, både för min skull och deras. det är ju så underbart! kom på idag att min pålle börjar bli till åren. hm.

sen skulle hanna och jag skjutsa elin till tåget och i samma veva kolla in studion i söderhamn, där vi tänkt tatuera oss och boka en tid om det verkade bra.
självklart var det stängt och vi hamnade heeelt otippat på en antikaffär ist!

sen ringde fia och talade om att hon tänkte komma och visa sitt tyg till balklänningen=) det var jääättefint och hon kommer passa otroligt bra i det tror jag. gav mig även en idé om strassband till min klänning.

vi fikade och kollade vårmodet, sen kom hanna inramlande och deklarerade att han som börjat jobba vid vårt andra hus nu var en blöting, så vi tog bilen dit för att kolla in de nya tapeterna...
tapeterna såg väldigt, väldigt bra ut.
hon har blick för det där, min kära syster=)

sen skickade jag hem fia och tog bussen till delsbo. vi skulle träna, men tog en pizza på marias ist och hyrde en film. ocha, jag och maria såg den med fredrik hemma hos honom och nu har jag kommit hem och hamnat här. kände för att skriva av mig lite.






jag har börjat att acceptera min nya kropp.
det är inte den det är fel på, det är mina gamla storlekar som spökar har jag kommit på.
för utan kläder är den fan i mig het!
jag kan inte klämma mig i storlek xsmall längre och det är okej.
det konstiga är att jag har ngn slags prestationsångest, jag skämms över att gå upp i vikt, även fast jag vet att andra ser det som sunt för mig.

vissa människor betyder extra mkt för mig, jag är antagligen jättedålig på att visa det, så jag hoppas ni vet vilka ni är.
jag hjärtar er.


Kommentarer
Postat av: marie dösen

jag vet inte om det är till någon hjälp,
men jag vill försöka peppa dig genom att säga att du är en utav de best looking personerna jag vet.
grym utstrålning och allt, jag skulle göra mycket för att ha en sån :)

2008-03-04 @ 19:41:39
URL: http://doesen.blogg.se
Postat av: Lisa Andersson

Ja är på ja om du ska åka tjejvasan;D
Sen skulle det va as mysigt att rida med dig nån dag!:)
Det va ett tag sen vi va med varann:)
Du har en jätte fin kropp Karin kom i håg det!
Tycker om dig ja! Puss!!

2008-03-04 @ 21:05:45
URL: http://littlemoments.blogg.se
Postat av: karin

det där var mkt värt, marie:) tack.
och bara så du vet det så beundrar jag dig för ditt mod att våga sticka ut, dina sköna kommentarer och dina söta fräknar. du är ashet.
det är ju sjukt att man alltid går och beundrar andra och alltför sällan ser sina egna bra egenskaper.

2008-03-04 @ 23:17:22
URL: http://karincollin.blogg.se
Postat av: karin

tack gumman, du är oxå jättefin och jag tycker om dig SÅHÄÄÄÄÄÄÄR mkt=)!
klart vi ska åka tjejvasan! är du på att göra klassikern?;)

2008-03-04 @ 23:26:53
URL: http://karincollin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0