helgen

i fredags var vi alltså till anders (johans pappa) och hälsade på, det var mycket trevligt och mysigt=)
sen for vi och handlade och sen hem till idol.
somnade och vaknade av att fredrik och emma kom hem:)

igår, lör, var johan och spikade med pappa och jag, fredrik och emma hade en slapp-tv-prat-dag.
jag har saknat dom.
nu har jag bara två andra kvar att sakna.
sen fixade johan och fredrik bilstereon till lillköpprabilen och jag fick emma för mig själv en stund, kul att lära känna henne lite bättre.

på eftermiddagen duschade vi i säkert tre timmar sammanlagt utslaget på fyra personer, vilket medförde att vi kom igång lite sent med våra lördagskvällsplaner; nämligen pizzabak i bakstugan! det tar ju lite tid att värma upp ugnen.

när vi väl kom igång och ugnen var uppeldad blev det riktigt lyckat, vi bakade pizza i mörkret med tända ljus och elden i ugnen som enda ljuskällor.
vi var tretton stycken och hade det trångt och mysigt, ett under att jag inte slog ihjäl någon med skaftet på gräddspaden!
de flesta gjorde sina egna pizzor, innan thomas och peter tog över allt pizzabak, vissa har visst mer talang än andra.. ;)
själv gjorde jag en uuuutsökt hawaii special.
kicki och moa kom oxå och kollade på djuren och bakade en pizza, en mini till moa, så sött.

vi drack glögg och åt pepparkakor tills vi tröttnade, sen gick vi till älvsbyhuset och spelade spel till sent.
vi spelade tp och alias, sjukt kul. iaf det sistnämnda!
gud vad vi skrattade.
(inte för att vi har kul på varandras bekostnad såklart..)
gud vilka diskussioner jag haft om det på senaste tiden.

trevligaste kvällen på länge.

även att filmen besatt gick igårkväll, den är så bra. den har så mycket mer än en vanlig "skräckis".

det här är det längsta inlägget jag skrivit på ett tag.
johan är och gör mörtstugor, jag har tråkigt.
ska gå in och dricka te nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0