OP-datasalen

tillbaka i skolan.
det var två månader sen sist och jag går fan vilse på vägen till matsalen.
saknar tian och patienterna.

har iaf precis provat min studentmössa och det kändes helsjukt!
igår provade jag balklänningen med och det käns att det börjar brännas nu.


nu är det sommar.
jag bryr mig inte om att det är april, det är sommar.
kan man ligga ute i bikini och svettas -då är det sommar.
om man sliter hela dan med att odla en gräsmatta -då är det sommar.
om man åker och köper glass, smiter till stugan och badar näck och åker ut med båten och fiskar -då är det sommar!

och nu ska ni få höra.
johan tvingade mig att övningsköra till stugan.
bara han kan lyckas med något liknande.

inatt låg jag vaken och hade ångest.
tillslut väckte jag johan, grät, blev pussad på och somnade om.
jag är inte ett dugg förvånad över att konsumtionen av antidepressiva och sömntabletter ökar.
pressen trycker ner en i skosulorna tills man är en obefintlig liten fjärt och man undrar om det egentligen inte är bättre att ligga kvar i sängen på morgonen.

nu kommer ett stort MEN
solen lyser på lilla mig och värmer min nakna hud.
i dess strålar kan jag ladda mina batterier och älska hela världen.

Kommentarer
Postat av: jennifer

har du badat?!?! :D

2009-04-28 @ 00:22:04
Postat av: jennifer

o visst är de tur solen finns!!

2009-04-28 @ 00:22:58
Postat av: LisaAndersson

Jag känner igen mig i din ångest, men tänk va lite solsken och vår kan göra, jag mår så otroligt mycket bättre nu än va jag gjorde i vintras. Å det är inte lågnt kvar till våran uppladdning i turkiet, då ska vi ha myyyys!

2009-05-12 @ 22:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0