konsten att slippa stanna i skithudik en timme extra

idag slutade jag fem i halv tio och det är ju skönt:)
grejen är att jag har en buss som går fem över halv tio och det tar minst tio minuter att komma till busshållsplatsen om man går i rask takt.
jag skulle dessutom packa ihop och klä på mig och det var inte det bästa promenadvädret ute.

jag sprang som en galning i snöyran, irriterad på vädret som eventuellt skulle göra att jag fick vänta en timme på nästa buss, lyssnade på HÖG musik och hann precis fram i tid till att med galna helkropps-vinkningar få kontakt med busschauffören som stannade och plockade upp mig efter vägen.

kippande efter andan klev jag på och tackade för att han stannat, sen satte jag mig ner och log för mig själv.
vad gör man inte?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0