rubrik

Jag är Dina som ser släden med människan på, störta i tvära kast nerför branten.
Först trodde jag att det är jag som ligger där fastspänd.
För jag har en smärta bortom allt annat jag känt.
Genom en glasklar verklighet, men bortom tid och rum, har jag kontakt med ansiktet på släden.
Efter några sekunder krossas det mot en nerisad sten.
Djuret befriade sig verkligen från skaklarna och undgick att bli nerdraget för branten!
Att det var så enkelt!
Det måste vara sent på hösten.
Sent för vad?
Jag saknar en häst.




idag utbrast vår engelskalärare mitt i lektionen:

-ääh kan vi inte bara kolla på simpsons?!
and so we did.

pappa och jag har varit duktiga idag och handlat mat i stora staden.
som belöning tog vi oss en frasse-middag.

på vägen hem pratade vi om utbildningar
och när vi kikade ner i postlådan hemma i sätra hade jag fått massa tidningar och sånt om olika skolor och utbildningar.
det är kanske ingen omöjlighet att jag orkar sätta mig i skolbänken igen efter 13 år i skolan.
inte om jag får läsa det jag vill, det känner jag nu med psykiatrin, att det KAN vara kul att läsa.


har glömt att berätta om en väldigt trevlig stund jag hade med min hjärtevän i helgen!
när vi hade varit ute och FRYST på isen i söndags så hade vi (ännu;) mysigare när vi kom hem.
vi tände en brasa, lade två fällar på golvet framför kaminen och satte oss där och fikade; varm saft, varma mackor, godis och kakor!
vi pratade om allt möjligt och kände värmen sprida sig i kroppen igen.
sen la vi oss ner på fällarna och kollade på film med värmen från brasan i röven=)
det är nog det mysigaste jag gjort på länge och varmt rekomenderat!





i helgen är det dansmara i övik.
redan?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

jag blir bara grymt avundsjuk på brasmyset! min röv skulle gilla lite värme ^^



o maran är in perfect timing enligt mig! I neeeeed ;P

2009-02-10 @ 22:48:38
URL: http://moveyourfeet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0