"så mkt roligare än skolarbete"

skolarbete upp över öronen.
jag är kvar på skolan, själv, för att minska på läxhögen lite.

det är inte många veckor kvar nu.
åtta veckor försvinner under sport -och påsklov+praktik.
sen åker jag och brudarna till turkiet och sen är det över.
slut.
finito.
JARRÅ!

snart börjar min inriktning, psykiatri som jag kommer att ägna min sista tid på broman åt.
spännande.
hoppas på en bra praktikplats.

men sen då?
efter 13 år i skolan är man helt plötsligt fri.
det skrämmer mig lite, samtidigt som jag längtar efter att göra något som känns meningsfullt för mig.

visst ska man leva i nuet och njuta av det som är, men ibland är det svårt när man hela tiden drömmer sig bort till framtiden.



nu pratade jag i telefon med johan som hade hört om långfärdare på njutångersfjärden ikväll med marschaller och fullmåne.
det kanske inte blir någe bad för oss!

inatt sov jag jättegott trots fullmånen.
jag kanske inte är någon varulv ändå.
jag sov förresten hela eftermiddagen och halva kvällen igår.
det behövdes efter första dagen i skolan, som inte var någon höjdare.
och ja, det var första dagen i skolan för mig, för den riktiga första dagen stannade jag kvar i sängen.


nej, här blir inga barn gjorda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0